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Pour rester dans le thÚme du topic, voici de nouvelles photos tirées des fiches produit :






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C’est mortellement attirant mais si on dĂ©passe les 600$ ça ne risque mĂȘme pas de me donner des doutes :sweat_smile:

Bon, ben, j’sais pas si Barbour cherche Ă  nous mettre une disquette ou si les prix incluent les taxes d’import, mais ceux visibles sur l’eshop de Noah n’ont rien Ă  voir (tout y est dĂ©jĂ  sold out, Ă  l’exception de la Bedale en casentino noir) :

https://noahny.com/collections/shop

Avec les -10 % sur une premiĂšre commande, la Bedale en coton dĂ©lavĂ© sortait Ă  ~$540, soit Ă  peine 500€.

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C’est vite parti ! C’est bien pour mon compte en banque 


La collection est sympa

Ca donne un coup de pep’s aux modĂšles, comparĂ© aux classiques que l’on voit « partout Â»

J’ai Ă©tĂ© un gros fan de barbour
Maintenant je rejoindrai plutît l’avis de @JeanBono, je trouve ça mouef, l’effet de masse trùs certainement.

MĂȘme si a Rouen ça ne cours pas tant que ça les rues
Mais Ă  Paris il y en avait 10 au m2 :sweat_smile:

Je parlais de Noah, pas Barbour.
J’adore Barbour.

Bah du coup je trouve barbour chiant et les collab avec Noah plutĂŽt cool

My bad j’avais mal compris

Aaaaaah mais moi pareil je parlais de Barbour , je croyais que c’est ça qui t’intĂ©ressait pas. Je respectais mais j’étais hyper Ă©tonnĂ© ^^

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Vu sur IG :











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Lookbook Herill AW24
https://www.instagram.com/herill_official/





























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Lemaire pour homme AW24, photos du défilé.
https://www.lemaire.fr/fr/pages/runway-fall-winter-2024





















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Hello boys,

ça taille comment Noyoco ? Je trouve certaines piÚces sympa sur le site the bradery

Merci pour l’info sur cette vente.

pour le sizing c’est compliquĂ©. En pantalon j’upsize (mais je n’en ai pas achetĂ© rĂ©cemment) en veste et manteaux c’est variable, cf mon essai il y a qq temps :

Du coup, grñce à ton message je viens de prendre le Verlaine qui me faisait de l’oeil il y a 2 ans !

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Avec plaisir !
Sans guide de taille ce n’est pas Ă©vident. Et ya la collab’ Baros/Nitto qui me fait grave de l’oeil je vais aller sur ça je pense ^^

Sizing pas Ă©vident chez eux, les vestes sont boxy en gĂ©nĂ©ral lĂ  oĂč le reste des hauts taille plus prĂšs du corps. J’ai pris XS sur la veste Kinsale pour 1m80 58kg et je suis confort.

Les pantalons j’évite en gĂ©nĂ©ral parce qu’ils sont trop courts pour ma largeur de taille, il me faut du S en largeur donc je confirme que ça s’upsize largement (w28 d’habitude pour moi).

Attends, le Kinsale est pas trop court au niveaux des manches ?!
J’en ai un en XS aussi, mais je fais 1m70 ! Et j’ai pas retouchĂ© les manches


Seulement quand je suis sur mon vélo, mais je fais passer les manches de mon pull en dessous pour me couvrir les poignets.
Je sais pas si je dois comprends que j’ai des bras trùs courts :joy:
AprĂšs, Ă©tant trĂšs fin j’ai bien souvent un drop shoulder « naturel Â» donc peut-ĂȘtre que je gagne 2-3cm par rapport Ă  toi comme ça.

Possible ! Bon comme quoi Noyoco faut essayer pour savoir sa taille !

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Ca dĂ©fonce Herill. Meme vibe que A.Presse. Simple mais twistĂ© juste ce qu’il faut.
Vraiment cool.

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Lookbook Studio Nicholson automne-hiver 2024

“I’m very into how clothes make you feel,” says Nick Wakeman, creative director and founder of Studio Nicholson. “Anyone can style something and make it look decent but as a garment, how does it make you feel?” This thinking underscores Wakeman’s excitement for fabric which design wise informs everything. “We started this collection considering that each fabric had to have some kind of property. Is it spongy, shiny, textural, noisy?” Wakeman also obsessed over specific time periods and moods. “We delved into 1990s fabrications, mainly out of Japan, and I was thinking about Comme and Yohji,” she said.

This collection’s campaign was shot in Stockholm, Sweden. Wakeman and the team sought out the city’s textures, from concrete and brutalist architecture to interesting windows, to use as a backdrop that plays off against the clothing’s various surfaces, shapes and lines. “We’re not a minimalist brand,” says Wakeman. “This is about perfecting the classics. It’s about looking in detail at the classics, and then modernising them.” The shoot also showcased the debut leather bags collection, which are all designed to provide a fitting but purposeful punctuation to a Studio Nicholson look without fussy hardware or other gimmicky distractions.

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One reference point that Wakeman does frequently return to is Gus Van Sant’s 108 Portraits, first published in 1992. “I look at that book all the time - not because its full of clothes, because it’s full of faces. It’s like non-inspiration-inspiration. It allows me to dream.” she says. “It’s a mood." Elements of Van Sant’s mood and the film My Own Private Idaho are quietly distilled in Wakeman’s designs for this season and into Winter 24.

Autumn 24’s colour palette across menswear and womenswear includes: airforce blue,
asphalt, black grape, bone grey, butter, dark fir, darkest navy, espresso, fossil, glacier, gull grey, peanut, plaster, tan and tarmac.






“I was thinking mostly about the cornerstones of what winter actually means for clothing,” says Nick Wakeman, creative director and founder of Studio Nicholson. “It’s ultimately about outerwear and knitwear, texture and strong fabrics.” Images from the 1990s of actors such as Michelle Pfeiffer in a plaid shirt and houndstooth tailored coat or Kim Basinger in a mannish overcoat clutching a blanket were on Wakeman’s reference board. Gus Van Sant’s book ‘108 Portraits’ continues to be a reference; the men’s Ray cotton check shirt is a
homage to River Phoenix.

She was also thinking about Martin Margiela and Japanese architect Tadao Ando. “Ando is always on the moodboard,” smiles Wakeman, holding up a picture from 1989 of the visionary and his team. “I love how his team are just dressed in the most brilliantly essential way. No one is dressed the same but the mood is so succinct. Exactly how I want Studio Nicholson to feel.”








The Studio Nicholson Winter 2024 Menswear Module collection brings a fusion of classic tailoring and 50s-inspired sportswear, injected with modernity.

Studio Nicholson’s magic lies in making everyday, commonplace garments feel flawlessly modern. « I am infatuated with the idea of the ordinary in place of any kind of fantasy. Ahead of designing this Winter Module collection, I looked at archival 90’s images of young film stars leaving The Viper Room in Los Angeles Â» says Creative Director Nick Wakeman.
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A new approach to volume and proportion is at play, with contrasting textures and considered detailing adding an elevated impression. The classic suit is refreshed in a broken pinstripe, smart shirting is softened in lofty felted wool, and knitwear is reimagined in high-twist, 8-ply ribbed lambswool. Wardrobe staples feel familiar, yet brand new.







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