S.E.H Kelly - British countries

En fait les dress trousers sont une évolution des standard, je cite le mail que Paul m’a envoyé : « They’re basically the new version of the standard trousers, which have been renamed « dress trousers », at least I come up with something better. »

1 « J'aime »

C’est la même avec une 2ème pince. Peut être la ceinture redessinée.
Oui 20cm c’est bien sur plein de morpho, sur mon 1m95 et 46 un peu juste, même si la silhouette élancée à son charme

1 « J'aime »

Bon à savoir, le redesign est réussi pour moi! Il n’empêche que le peuple demande des Proper :fist:

1 « J'aime »

Je trouve juste dommage que sur la page il n’y ait pas une photo portée debout, vu sur le côté, c’est ce qui permet le mieux de se rendre compte de la coupe je trouve. Là toutes les photos prises sur le côté le sont avec le mannequin assis.

2 « J'aime »

Pas des news concernant les T-shirts/undershirts ?

The knitted t-shirts are in work now, along with the other knitted articles we have planned for spring.

The knitters, because of their age, have been affected considerably by the pandemic and lockdowns, so we are less certain of the final date of completion than we would otherwise. However, we expect some of it (maybe half) to be completed by Easter, but whether or not the t-shirts will be among that number it is too soon to say!

5 « J'aime »



Nouveau proto d’une sorte de Mac de pluie.

9 « J'aime »

j’y trouve un côté futuriste, le montage des épaules sûrement

Yes assez surprenant cette protection supplémentaire sur l’épaule raglan.

faudra le voir avec de vrais deltoïdes dedans, et pas le Stockman

1 « J'aime »

C’est un type d’articulated sleave, qu’on voit souvent en military, mais en général uniquement sur l’arrière.
Ça permet une bonne mobilité des bras en offrant une réserve de matière.

1 « J'aime »

On peut le voir aussi sur des vêtements de chasse type loden, pour les mêmes raisons.

1 « J'aime »

The truth with this coat is more simple: the shoulder panels (like the yoke at back) are an additional layer of cloth to keep off the rain.

« Storm guards », they might be called.

But talk of the gussets on a hunting jacket (for movement) or the lapped seam of a loden coat (for ventilation) – it sure does make you appreciate the many varieties of sleeve in the world!

6 « J'aime »

SO the shoulders are made like normal set in ones, then the storm guard piece is added ?

Not quite — the sleeve is a one -piece raglan sleeve, and then the storm guards are set in over the top.

3 « J'aime »

Beautiful, it makes for an interesting and practical twist on this coat :slight_smile:

1 « J'aime »

Interview de Paul sur le podcast Garmology:

https://garmology.simplecast.com/episodes/life-in-a-cold-shed-with-paul-vincent-of-seh-kelly

2 « J'aime »

Very cool!

:sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses:

4 « J'aime »

Absolutely love this piece. And very first time I am truly amazed by a « Mac » type coat. Great great work, looking forward to the release !

That’s was fun!